הורדת פרופיל צבאי

הפרופיל הרפואי הצבאי מקצה ציון מספרי לכל מועמד לשירות ביטחון (מלש"ב) וחייל, תוך הערכת התאמתם הפיזית והנפשית לשירות צבאי. פרופיל זה נקבע בתחילה לקראת הגיוס, אך הוא יכול להשתנות לאורך שירותו הצבאי של החייל, כולל לפני, במהלך ואחרי שירות סדיר או שירות המילואים. שינויים אלו עשויים להתרחש עקב גורמים שאינם בשליטת הפרט, אם כי יש מי שמגישים בקשה להורדת פרופיל צבאי באופן יזום. אם אתם מחפשים מידע כיצד להוריד פרופיל צבאי, המשיכו לקריאת המדריך הבא שבו נספק לכם מידע מקיף על התהליך.

על הפרופיל הצבאי ומשמעותו

בשלבי הגיוס הראשוניים, כל מלש"ב עובר בדיקה ובחינות יסודיות להערכת כשירותו הגופנית לשירות צה"לי. רבים מאיתנו יכולים להיזכר בבהירות בחוויית הצו הראשון שלנו ובבדיקה המקיפה שעברנו בחדר הרופא.

בעקבות הערכה זו, הכוללת לעתים קרובות גם דיון עם איש מקצוע בתחום בריאות הנפש, לכל מועמד לשירות בצבא נקבע פרופיל צבאי. פרופיל זה מיוצג על ידי ערך מספרי הנע בין 21 ל-97, המציין את רמת הכשירות הגופנית והנפשית שלו לשירות צבאי. חיוני להבין את המשמעות של הערכים השונים בטווח זה ומה מסמל כל ערך ועל כך נרחיב בשורות הבאות.

מהם ציוני הפרופיל שניתן לקבל בצבא ומה משמעותו של כל אחד מהם?

בתוך המערכת הצבאית קיימות דרגות פרופיל שונות המוקצות למלש"בים לקראת שירותם ומעודכנות בהתאם לשינויים במצב כשירותו להמשיך בשירותו הצבאי.

להלן דירוגי הפרופיל הקיימים בצה"ל – מהגבוה ועד לנמוך ביותר:

ציון פרופיל תיאור
97 ציון זה מאפשר שירות צבאי מלא ללא הגבלה על אפשרויות השירות. עם זאת, ניתן לעיתים להוציא פרופיל 97 גם כשקיימות הגבלות מינוריות, כגון מספר משקפיים המונע גיוס ליחידות מובחרות בצבא כמו סיירת מטכ"ל וטייס.
82 ציון זה מעיד על בעיה רפואית קלה המגבילה מעט את הגיוס ליחידות מובחרות ויחידות חי"ר מסוימות. שירות קרבי עדיין אפשרי ביחידות חי"ר אחרות, חיל השריון, חיל התותחנים וכן הלאה.
77 פרופיל חדש יחסית המוקצה לחיילים עם בעיות כרוניות וקבועות (למשל, אלרגיות או הזעת יתר) אך אינו מונע מהם את האפשרות לשרת ביחידות קרביות ויחידות חזית כמו חיל ההנדסה או יחידות איסוף קרבי.
72 פרופיל המעיד על בעיה רפואית קלה עד בינונית (כמו פלטפוס) המונעת שירות ביחידות חי"ר ויחידות העלית בצבא, אך מאפשרת שירות קרבי ביחידות כמו חיל השריון, הנדסה, תותחנים, נ"מ וכדומה.
64 ציון המוקצה למי שלוקים בבעיה רפואית משמעותית הפוסלת אותם מגיוס לשירות קרבי אך עדיין מאפשרת שירות בתפקידי עורף ותפקידים תומכי לחימה.
45 פרופיל המאפשר לגייס את החייל אך ורק לתפקידים עורפיים עקב בעיה רפואית המונעת מהפרט לשאת בעומסים פיזיים.
35 פרופיל לאנשים הלוקים במחלות כרוניות משמעותיות, מוגבלויות מסוימות וכיוצא באלו, המאפשר להם לשרת רק בתנאים המותאמים למצבם באופן מיוחד.
25 פרופיל מיוחד שנועד למי שמנועים מגיוס מסיבות בריאותיות אך מעוניינים להתנדב לצבא.
24 ציון למי שמתמודדים עם בעיה רפואית קשה באופן זמני, המונעת את שירותם הצבאי. לאחר תקופה קצובה, ועדה רפואית מעריכה ומתאימה מחדש את הפרופיל בהתאם למצבו של הפרט.
21 פרופיל שאינו מאפשר כלל גיוס לשירות צבאי. בעלי פרופיל זה מקבלים פטור מלא מהצבא או פטור מגיוס, אלא אם כן הם מתנדבים לשירות בצה"ל.

כיצד הפרופיל הצבאי נקבע ובאיזה שלב?

הפרופיל הצבאי נקבע במהלך הצו הראשון ולאחריו, כאמור. ועדה רפואית מטעם הצבא, היא הגורם האחראי בפועל על קביעת הפרופיל, לאחר בדיקת הרופא למלש"ב. במקרים מסוימים, לא ניתן לקבוע פרופיל מלא בתהליך הראשוני, המוביל לזימון הפרט לוועדה רפואית יסודית יותר שבמסגרתה נקבע למלש"ב הפרופיל הסופי שלו.

עם זאת, ישנם מצבים שונים שעלולים לחייב שינוי בפרופיל לאחר קביעתו הראשונית. זה יכול להתרחש כאשר אדם מעוניין לשדרג את הפרופיל שלו כדי לשרת ביחידה קרבית או כאשר יש צורך דווקא בהורדת הפרופיל עקב בעיה שלא זוהתה במהלך ההערכה הראשונית.

המסייעת - משרד עורך דין צבאי
סיוע משפטי מוביל בתחום הצבאי
לייעוץ חייגו:
072-372-6708
Asset 17 (2)

 

כיצד לבקש הורדת פרופיל במהלך השירות הצבאי?

ישנן נסיבות שעלולות כאמור לעיל, לחייב הורדת פרופיל צבאי במהלך השירות בצה"ל. מצבים אלו יכולים לנבוע ממחלות, פציעות הפוגעות ביכולות הגופניות, ליקויים בריאותיים שלא אובחנו קודם לכן או מצוקה נפשית שחווה החייל עקב הגיוס.

כדי לטפל במצבים אלו, על החייל ליצור קשר עם רופא היחידה לדון במצבו ולבחון את האפשרות של קבלת פטורים מסוימים שיכולים להקל על העומס הפיזי שהחייל חווה. במידת הצורך, ועדה רפואית בראשות רופא היחידה יכולה אף להוריד זמנית את הפרופיל הרפואי של החייל. עם זאת, חשוב לציין כי הורדה זו היא בדרך כלל אמצעי זמני בלבד, כאשר להפחתה קבועה בפרופיל הצבאי נדרשת הערכת ועדה רפואית נוספת.

האם אפשרי להגיש ערעור על הפרופיל הרפואי לאחר קביעתו?

כן, אכן ניתן לערער על ציון הפרופיל הרפואי שנקבע בוועדה הרפואית או במסגרת הצו הראשון, הן לפני הגיוס והן במהלך השירות הסדיר. עם זאת, ערעור על פרופיל צבאי הוא תהליך מורכב, ולעתים קרובות הוא מצריך סיוע של עורך דין צבאי כדי להגיע לתוצאות משביעות רצון.

יש חשיבות מכרעת להכיר במורכבות הבירוקרטיה במערכת הצבאית ולהבין את הזכויות שיש לחיילים בכל הנוגע להורדת הפרופיל הצבאי שלהם ולפנייה לוועדות רפואיות. זו הסיבה שמעורבותו של עורך דין צבאי בתהליך להורדת פרופיל היא חשובה כל כך וחיונית לניהול יעיל של מצבים מאתגרים שכאלה.

מה משמעותו של הפרופיל הצבאי בהקשר לשירות מילואים?

בכל הנוגע לפרופיל הרפואי, שירות המילואים מתנהל לפי הנחיות דומות לשירות הסדיר. לחיילים המשרתים בתפקידי לחימה במילואים יש אפשרות להוריד את הפרופיל הצבאי שלהם כדי לשנות את שיבוצם במילואים או לצורך קבלת פטור משירות מילואים.

גם במקרים הללו – בדומה לשירות הסדיר, התנהלות מול מנגנוני הצבא לטובת הורדת הפרופיל, עשויה להתגלות כמורכבת. לכן במצבים אלו, כדאי מאוד להיעזר בעורך דין צבאי בעל ידע רב בהורדת פרופילים למשרתי מילואים, שיוכל להקל על התקשורת ביניכם לבין יחידת המילואים שלכם ורשויות הבריאות הצבאיות, על מנת להבטיח את מיצוי זכויותיכם במלואן.

טיפ ממומחה

טיפ ממומחה:

חשוב לציין כי הורדת פרופיל צבאי במהלך שירות מילואים מביאה פעמים רבות לשחרור מעשי משירות מילואים. הסיבה לכך היא שברוב המקרים הצבא לא מכשיר מחדש חייל מילואים לתפקיד חדש לאחר שהשתחרר מתפקידו הקודם. זה מדגיש עוד יותר את המשמעות של עדכון הפרופיל כאשר יש שינויים ביכולות הפיזיות שלנו לאורך השנים.

חשיבות הפנייה לסיוע משפטי לצורך הורדת פרופיל צבאי – סיכום

לפני שמתחילים בתהליך הורדת פרופיל צבאי, חשוב להבין את ההשלכות והמשמעות שיש לו. חשוב לשקול היטב האם להמשיך בתהליך או להמשיך לשרת בצבא עם הפרופיל שהוקצה והתפקיד הנוכחי.

משרד עורכי דין "המסייעת" מתמחה במשפט צבאי ובעל ניסיון רב בליווי לקוחות רבים לאורך תהליך מימוש זכויותיהם בצבא. בין אם אתם נדרשים לשנות פרופיל, לערער על הפרופיל שכבר נקבע עבורכם או לקבול על החלטת הוועדה הרפואית לקביעת פרופילים, אנחנו כאן כדי לעזור. למשרדנו הבנה עמוקה של המערכת הצבאית הסבוכה ויכולת לחבר אתכם עם מומחים מהימנים המספקים חוות דעת ברורות וחד משמעיות. המטרה שלנו היא להשיג את התוצאות הטובות ביותר האפשריות עבור הלקוחות שלנו, להבטיח את שביעות רצונם ולוודא שלא "ילכו לאיבוד" בנבכי הבירוקרטיה הצה"לית.

אם אתם מבקשים להוריד את הפרופיל הצבאי שלכם, בין אם זה לאחר צו ראשון, במהלך שירות סדיר או לאחר מכן, אנו קוראים לכם לפנות ללא דיחוי לעו"ד "המסייעת". צרו איתנו קשר עוד היום כדי להתחיל בתהליך!

ערעור על פרופיל צבאי הוא תהליך מורכב הכולל ניווט בין נבכי הבירוקרטיה הצבאית. לכן כדאי מאוד להיעזר בעו"ד צבאי בקיא שמבין את המערכת ואת זכויות החיילים כמו "המסייעת". המומחיות של עורך דין צבאי בהקש רזה, יכולה להגדיל משמעותית את הסיכויים להשגת תוצאות משביעות רצון.

אמנם ישנה בדיקה רפואית בתהליך להורדת הפרופיל הצבאי, אך הוא כולל גם מידה לא מבוטלת של בירוקרטיה צבאית, כולל צורך לפנות לרופא היחידה או לקב"ן, הגשת בקשה מסודרת לערעור על הפרופיל, המתנה להחלטת ועדה רפואית ועוד. צעדים אלו דורשים הבנה מעמיקה של המערכת הצבאית וזכויות החיילים, מה שהופך את הנחייתו של עורך דין צבאי בתהליך, לבעלת ערך רב.

בהחלט. שירות המילואים פועל לפי הנחיות דומות לשירות סדיר לגבי פרופילים צבאיים. עו"ד צבאי, כמו "המסייעת", יכול לסייע בתקשורת עם יחידות המילואים ורשויות הבריאות הצבאיות, תוך שמירה על זכויותיכם

משרד עורכי דין "המסייעת" מתמחה במשפט צבאי ובעל ניסיון רב בסיוע למלש"בים וחיילים בשינויי פרופיל וערעורים בפני הצבא. משרדנו יצר קשרים עם מומחים פרטיים המספקים חוות דעת ברורות, מה שמבטיח את התוצאות הטובות ביותר האפשריות בתוך המערכת הצבאית המורכבת.

מאמרים נוספים בנושא
ערעור על פרופיל נפשי
ערעור על פרופיל נפשי

שירות בצה"ל הוא חובה על כל אזרח ישראלי, הן גברים והן נשים. עם זאת, ישנם מקרים בהם מועמדים לשירות צבאי מוגדרים כבלתי כשירים לשירות מסיבות

ועדה רפואית בצה_ל
ועדה רפואית בצה"ל

בעת הגשת תביעה נגד משרד הביטחון בגין פציעות או תאונות שנגרמו במהלך שירותכם, תיתקלו בשורה של הליכים בירוקרטיים. בין אלה, שלב אחד מכריע שמשפיע ישירות

ערעור על פרופיל רפואי
ערעור על פרופיל רפואי

במדינה כמו ישראל, שבה לשירות הצבאי יש השלכות משמעותיות על המשך החיים של החייל גם באזרחות, השיבוץ לתפקיד בצבא מקבל משמעות עליונה. בין השיקולים המרכזיים

שחרור מטעם פרופיל צבאי
שחרור מטעם פרופיל צבאי

שחרור מטעם פרופיל צבאי עשוי להתאפשר למועמדים לשירות ביטחוני (מלש"בים) וחיילים בשירות פעיל, בהינתן בעיות רפואיות פיזיות או נפשיות בדרגה חמורה, אשר מונעת מהם לשרת

ערעור על פרופיל
ערעור על פרופיל

במדינה כמו ישראל, שבה לשירות הצבאי השלכות עמוקות לגבי עתידו של הפרט, יש משמעות רבה לתפקיד שאליו חיילים משובצים בשירותם. עם השיקולים המשפיעים על קביעת